Wednesday 15 June 2011

kebahagiaan dalam perpisahan

bertemu dan berpisah..LUMRAH.
apabila bertemu..
kemudian berpisah..
PASTI.

andai suatu hari nanti kita berpisah..
kirimkan doa kepada saya..andai tiada lagi di dunia ini
kirimkan saya berita ...andai saya masih ada

di samping pertemuan itu..
kita memulakan perkenalan..
melalui perkenalan..
kita mencipta kenangan..
melalui kenangan..
timbullah pengalaman..


SEMUANYA BERMAKSUD 
dan diri ini berterima kasih untuk itu..

kita bermula dengan erti persahabatan..
melalui persahabatan..
diri ini mengenali siapa kawan, teman dan sahabat..
menjalani kehidupan yang gembira bersama..
gelak, tawa, senda dan gurauan suka duka..

kita ikhlas kan masa tu?
saya ikhlas semestinya..

tetapi..semakin kita rapat..
semakin ketara sifat sebenar kita..


tetapi kita tidak sedar..
sifat itu yang menjadi punca persahabatan kita
KIAN
jauh..rapuh..retak..
JURANG PERSAHABATAN KITA TERCIPTA
( mungkin semakin ketara )

andai kita bersama 
tetapi..
awak membenci..
lebih bahagia kita berpisah..

andai kita berteman..
tetapi..
awak mengkhianati..
lebih baik kita berpisah..

andai kita bersahabat..
tetapi..
awak tidak menghormati
lebih baik kita berpisah..

mungkin itu akan membuatkan kita lebih bahagia..

di doakan.. 
dan 
sangat berTERIMA KASIH..
tetapi..
sungguh tidak sangka..

kawan menjadi lawan
suka menjadi duka
dan kenangan menjadi pengalaman..

dan sesungguhnya...

PENGALAMAN ITU MEMBERIKAN SAYA PENGAJARAN.











2 comments:

  1. Farhani
    ini dialog atau catatan?
    walau apa pun, tolong guna ejaan yang molek. ejaan yang penuh.

    ReplyDelete
  2. maaf dr..
    itu post penuh emosi,,belum sempat saya perbetulkan sebelum di papar..
    tetapi sekarang juga saya perbetulkan..
    terima kasih di atas teguran...

    ReplyDelete